آشپزي مدرن آشپزي مدرن .

آشپزي مدرن

آشپزي با مرغ

زرشك پلو

آشپزي مدرن با مرغ

-زرشك پلو با مرغ
مواد لازم:

مرغ خرد شده ۵يا ۶ تكه،برنج ۴ الي ۵ پيمانه،رب يك قاشق غذا خوري پر،آبليمو ۱ قاشق غذاخوري،زعفران يه هشتم قاشق چاي خوري،زرشك يك ليوان پلوپزي،خلال بادام و خلال پسته (در صورت تمايل) به مقدار لازم،نمك و فلفل به مقدار لازم،يك عدد پياز متوسط ريز خرد شده
طرز تهيه:

تكه هاي مرغ را كمي نمك بزنيد سپس در روغن و كره سرخ كنيد تا طلايي شوند.مرغ ها را داخل قابلمه بگذاريد ، سيرها و پياز را خرد كنيد و در روغن تفت دهيد تا نرم شود سپس رب گوجه فرنگي ، آبليمو ، نمك و فلفل اضافه كنيد و چند دقيقه تفت دهيد ، اين مواد را بهمراه ۲ ليوان آب روي مرغ ها بريزيد و در قابلمه را بگذاريد و با حرارت ملايم اجازه دهيد حدود ۲ ساعت مرغ ها بپزند و سس غليظ شود ، ۱۰ دقيقه قبل از اينكه مرغ را از روي حرارت برداريد چند قاشق زعفران دم كرده روي مرغ ها بريزيد.مي توانيد براي زيباتر شدن مرغ از خلال پسته يا بادام براي تزئين روي آن استفاده كنيد.

در قابلمه‌اي كه آب در حال جوشيدن است، برنج را بريزيد و بعد از گذشت چند دقيقه آن را آبكش كنيد.

در تابه‌اي كوچك كره، شكر، زعفران و زرشك بريزيد و پس از آب شدن كره، كمي آب به آن‌ها اضافه كنيد و اين مخلوط را از روي حرارت برداريد تا هم زرشك‌ها قرمز بمانند و هم زعفران رنگ خود را به ساير محتويات بدهد.

برنج را بعد از دم كشيدن در ظرف بكشيد و روي آن را با برنج مخلوط شده با زرشك و زعفران بپوشانيد. در ظرفي ديگر هم مرغ را بريزيد و در كاسه‌اي كوچك آب مرغ را سرو كنيد.


برچسب: آموزش آشپزي، انواع خوراك مرغ، غذا با سينه ي مرغ، غذا هاي شيك، غذايي جدي با مرغ، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۳۵:۳۶ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :